What to say in front of the blackboard?
Most students become strangely quiet when they need to go to the blackboard and solve an exercise. So here are a few tips, prepared by our students themselves, on what to say in front of the blackboard!
Choose a folder of your interest and then click on the formula to see the tutorial.
Co powiedzieć pod tablicą?
Studenci często cichną, gdy muszą iść do tablicy i omówić po angielsku etapy rozwiązywanego zadania. Tu znajdziesz kilka wskazówek, przygotowanych przez naszych wspaniałych Studentów, dotyczących poprawnego formułowania zdań w języku angielskim przy rozwiązywaniu zadań przy tablicy!
Wybierz katalog, który Cię interesuje, a następnie kliknij na wzór, żeby zobaczyć opis.
I year EPM student, Małgorzata Chlechowicz:
$y = |\log_3(-x)-1|,\quad y = ||3^{x+2}-1|-1| \quad $
$y = |\frac{1}{2}\sin (2x-\frac{\pi }{2})-1|,\quad y = ||\tan |x|-1|-1| \quad $
I year EPM student, Sandra Arias Lopez:
$y=||2^{x-3}-3|-1|,\quad y=|\log_2(x+3)|+1\quad $
$y=||-\cot (x+\frac{\pi }{4})|-1|,\quad y=||2\sin (|x-\frac{\pi }{4}|)-1|-1|\quad $
I year EPM student, Natalia Hałas:
$y=|2^{x-2}|+1,\quad y=|-\log_2(|x|)|-3\quad $
I year EPM student, Damian Głowienka:
$y=||\log_2(x-2)|-1|+1,\quad y=||2^{x-3}-1|-1|\quad $
$y=||\cot |x|+1|-1,\quad y=||\sin |x|-\frac{1}{2}|-\frac{1}{2}|\quad $
I year EPM student, Martyna Orzeszek:
I year EPM student, Paulina Nowak:
I year EPM student, Marta Kisielowska:
$y=||\log_3(x+2)|-1|,\quad \quad y=|3^{-|x|}-1|\quad $
I year EPM student, Marietta Kamińska:
$y=|\log_2(|x-1|)|,\quad y=|2^{|x|}-2|\quad $
I year EPM student, Ewa Cichosz:
$y=|\log_2|x+1||,\quad y=2^{-(x+3)}-2\quad $
I year EPM student, Natalia Korcz:
$y=||-\cot (x+\frac{\pi }{4})|-1|,\quad y=\frac{1}{2}(\sin (x-\frac{\pi }{4})-1)\quad $
I year EPM student, Kornelia Korf:
$y=|-\cos (|x+\frac{\pi }{2}|)|-\frac{1}{2},\quad y=|\tan \dfrac{x+\frac{\pi }{2}}{2}-1|\quad $
I year EPM student, Marta Kisielowska:
I year EPM student, Agnieszka Kalinowska:
$|x-7|+|x+7|+|8-x|=x-8 \quad $
I year EPM student, Małgorzata Chlechowicz:
I year EPM student, Natalia Hałas:
I year EPM student, Aleksandra Bejnarowicz:
I year EPM student, Paweł Biernacki:
I year EPM student, Aleksandra Gostkowska-Krawczyk:
$|x-1|+|2x-4|+|x-3|>10 \quad $
I year EPM student, Ewa Cichosz:
I year EPM student, Natalia Korcz:
I year EPM student, Anna Lech:
$\cos (3x+2)=\frac{\sqrt{2}}{2},\quad \sin (2x-\frac{\pi }{4})=\frac{1}{2} \quad $
I year EPM student, Anna Lech:
I year EPM student, Agata Myszkowska:
I year EPM student, Maciej Kowalski:
$(\sin ^3x+\sin ^2x+\sin x)' \quad $
$((x^2+12x+7)\cdot \ln (x^2+12x+7))'\quad $
I year BT student, Małgorzata Sobota:
I year EPM student, Marta Niedźwiecka:
$(\sin (\cos (\sin (\cos x))))',\quad (\arctan (1+x^2))'\quad $
I year EPM student, Małgorzata Wojciechowska:
$(\arcsin (\arccos (\arctan x)))',\quad $
$((1+2x+3x^2+4x^3)\cdot (x+x^2+x^3+x^4))'$
I year EPM student, Marek Kowalczuk:
$(\ln (e^{2x}+e^x+e))',\quad (\log_4 (x^4))'$
I year EPM student, Martyna Jasińska:
I year EPM student, Joanna Szymańska:
$(\ln (2\sin c+3\cos x))',\quad (\sin (\arcsin x))',\quad (\cos x\sin (x^3+x^2+x+1))'\quad $
I year EPM student, Adam Pawłowicz:
$(\log_3(\sin x \tan x))',\quad (\sin x\cos x\ln x)',\quad ({\rm{arccot}} (\cot x))'\quad $
I year EPM student, Milena Lipowska:
I year EPM student, Anna Brillowska:
I year EPM student, Kinga Basa:
I year EPM student, Adam Taratuta:
II year EPM student, Aleksandra Lis:
$\displaystyle\sum\limits_{n=1}^{\infty }(-1)^n\cos \left(\frac{1}{n}\right)\quad $
II year EPM student, Karolina K.:
$\displaystyle\sum\limits_{n=1}^{\infty}(-1)^{n+1}\frac{n+3}{n+5}\quad $
II year EPM student, A.Z.:
$\displaystyle\sum\limits_{n=1}^{\infty }\left(\frac{2+n}{n}\right)^{n^2}\quad $
II year EPM student, Kamila Szczepańska:
$\displaystyle\sum\limits_{n=1}^{\infty }\frac{e^{\sqrt{n}}}{\sqrt{n}}\quad $
II year EPM student, Kamila Stankiewicz:
$\displaystyle\sum\limits_{n=1}^{\infty}\frac{(-1)^n n}{2^n}\quad $
II year EPM student, Kamila Zawadzka:
$\displaystyle\sum\limits_{n=1}^{\infty}\frac{(-1)^n}{\sqrt[3]{n^2}}\quad $
II year EPM student, Joanna Szymańska:
$\displaystyle\sum\limits_{n=1}^{\infty }\frac{(-1)^n n}{2n^2+3}\quad $
II year EPM student, Martyna Tokarska:
$\displaystyle\sum\limits_{n=1}^{\infty }\frac{(-1)^{n+1}}{\sqrt[3]{n^4+1}}\quad $
II year EPM student, Małgorzata Wojciechowska:
$\displaystyle\sum\limits_{n=1}^{\infty }(-1)^n\frac{n+1}{2n-1}\quad $
II year EPM student, Marta Niedźwiecka:
$\displaystyle\sum\limits_{n+1}^{\infty}\frac{(-1)^n}{n\cdot 3^n}\quad $
II year EPM student, Iwona Markiewicz:
$\displaystyle\sum\limits_{n=1}^{\infty }(-1)^n\left(\frac{n-1}{n+1}\right)^{n^2}\quad $
II year EPM student, Marek Kowalczuk:
$\displaystyle\sum\limits_{n=1}^{\infty }\frac{(-100)^n}{n!}\quad $
II year EPM student, Jan Góral:
$\displaystyle\sum\limits_{n=1}^{\infty }(-1)^n\frac{n+1}{2n-1}\quad$
More tutorials coming soon!